2019-06-29 Király Árpád

Árpival már jó előre lebeszéltük a napot, hogy mikor fog rá kerülni a sor, mert se előtte se utána nem volt neki szabad napja, így az a tény hogy az időjárás mit hoz, már csak a finomhangolás volt. 900LT volt megbeszélve, hogy tudjuk a szokásos korai indulást prezentálni és a gép összeszerelését is meg kellett tanulni. De hát ember tervez, ugye a dolog meg beesik mindig... Így Árpit elcsalták mellőlem, és így Bakival csináltunk egy gyors gyakorlatba hozó kört, aminek az eredménye a szokásos lett, mindenütt emelt, tényleg úgy kellett keresni egy merülést és abban körözni, hogy le tudjunk szállni. A két Árpádot magára hagytam, hadd cseréljenek tapasztalatot, amíg én odahozom a távos felszerelésemet a géphez. Kicsit hátrébb toltuk a biztonság kedvéért és gyorsított tempóban elmondtam az egész motor nyitás-csukás folyamatot. Árpi elég komoly UL tapasztalattal rendelkezik így könnyű volt neki átlátni a plusz dolgokat és az elvárásoknak megfelelően felszállni a géppel, a folyamatosan köröző Cesnák között. Persze megint jött a szokásos, most mikor már fent kell maradni, jött az almulás. Megnéztük erre, elmentünk arra, de sehol nem volt jó. Pista (97) és Lilla (MA) is szenvedett csak már a távon, semmi jóval nem kecsegtettek. Pedig szépen nézett ki. Csak nem emelt, olyan határozottan, ahogy a látvány alapján elvártuk.A repülőtér egy határsávon feküdt, ettől észak-keletre a minap átrongyolt hidegfront miatt nem volt felhő:
Mi erre az időjárásra próbáltuk ráilleszteni az elképzelésünket. A felhők hiába néztek ki szépnek, volt hogy az egész sor nem emelt, vagy csak olyan gyengén, hogy nem érte meg megállni és beletekerni. Lillával egy szép szakaszon mentünk együtt, ő a jó idő határán megfordult, mi még két felhőt megnéztünk előre, de nem voltak jó (micsoda meglepetés), Pista a Bükk felé szeretett volna menni, Árpinak Eger volt a célja, végülis távolról láttuk mindkettőt :)A Tisza tó nagyon szépen fest felülről, ahogy különböző színekben játszik a víz és az alatta lévő élővilág:

Felmentünk Eger alá, de az időjárás kezdett arrafelé kicsit gyengébbnek tűnni, úgyhogy délnek vettük az irányt. Békéscsaba aljáig jutottunk, ahol megnéztük a reptért mert jövő héten a Rally Kupára lelátogatunk. 1300-ról kezdtük meg a hazautat, ami azért nem fényes, de az időjárás kezdte megadni magát. Egy újraindulást jósoltunk még a napba, így amikor elkezdtek határozottabbak lenni az emelések, türelmesen kiemelkedtünk alapig, hogy meglegyen a hazaérkező magasságunk. Ekkor értesültünk róla, hogy Lilla (MA) sajnos terepre kényszerült Kaba környékén

 

https://www.onlinecontest.org/olc-3.0/gliding/flightinfo.html?dsId=7345275